سیستم مرکز تلفن نرم افزاری ویپ voip
با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیگر رویکرد شرکت ها به ارتباطات داخلی عوض شده است و نیازمندی های جدیدی مطرح شده است که با ساختارهای قدیمی و سنتی تلفنی قابل پاسخ گوئی نیست.
سیستم های جدید با رویکرد مدیریت ارتباطات درون سازمانی می توانند این نیازها را مرتفع نموده و با زیر ساختی که در اختیار مدیران قرار میدهند، هزینه های سازمان را کاهش و انجام فعالیت های سازمان را بهینه تر نمایند.
سیستم پایه ای که در این پیشنهاد ارائه شده است ، مبتنی بر نرم افزار ایزابل می باشد. ایزابل یک نرمافزار رایگان و متن باز است که مبتنی برAsterisk طراحی و توسعه داده شده است .
با استفاده از سیستم مرکز تلفن نرم افزاری ایزابل میتوانید ارتباطات مورد نیاز سازمانتان را طراحی ، پیاده سازی و مدیریت نمائید.
سیستم مرکز تلفن هوشمند پوشش دهنده نیازهای زیر خواهد بود:
- نیاز به یک سیستم تلفنی متمرکز با قابلیت مدیریت مکالمات
- مدیریت تماس های تلفنی بین واحد ها ، بطور مثال کارشناسان تنها بتوانند با سرپرستان و هم رده های خود ارتباط تلفنی داشته باشند و معرفی سناریو های مورد نیاز شرکت
- امکان گزارش گیری از مکالمات ورودی یا خروجی کارکنان واحد های مختلف
- امکان پیگیری تماس ها در واحد های حساس سازمان، بطور مثال تماس های ورودی واحد فروش و یا خدمات پس از فروش یا اتوماتیک سازی ارسال شکایت مشتریان
- بالا بودن هزینه تماس های تلفنی کارکنان و واحدهای مختلف شرکت که دارای پراکندگی جغرافیائی هستند و یا کارکنانی که بیشتر اوقات خارج از سازمان فعالیت میکنند و بالعکس.
- امکان ثبت پیگیری و شکایت مشتریان بصورت مکانیزه و بدون دخالت و برخورد سلیقه ای کارکنان با آنها
- نداشتن کال سنتر پاسخگوئی و از دست رفتن تماس های مشتریان
- هزینه های جاری فکس های سخت افزاری شامل، تعمیرات، شارژ تونر و کاغذ آنها
- عدم امکان ارتباط سیستم تلفنی سنتی با نرم افزارهای شرکت اعم از CRM و دریافت و ارسال اطلاعات از یا به نرم افزارهای کاربردی
امکانات اصلی این سیستم عبارتند از :
- نصب و راه اندازی مرکز تلفن داخلی بر پایه VOIP نرم افزاری
- تلفن گویای هوشمند چند لایه
- کال سنتر پاسخگوئی و سیستم انتظار در صف مکالمه
- مرکز ارسال و دریافت فکس با امکان ارسال اتوماتیک فکس های دریافتی به ایمیل
- مرکز ایمیل داخلی با امکان اتصال به فکس سرور داخلی
- راه اندازی بستر کنفرانس صوتی و تصویری داخلی
- پیغام گیر و صندوق صوتی داخلی
- منشی تلفنی چند زمانه برای ساعات مختلف کاری شرکت و انتقال مکالمه اتوماتیک
- ضبط مدیریت شده مکالمات واحدها و گزارشات مربوطه
امکانات جانبی و سرویس های قابل ارائه :
- ماژول ارسال اتوماتیک پیامک به مشتریان جدید پس از تماس اول و ارسال پیشنهاد یا خوش آمدگوئی با امکان تنظیم پیام پیش فرض
- ماژول جمع آوری و اصلاح شماره تماس مشتریان
- ماژول صف انتظار سرویس با قابلیت اعلام شماره اپراتور به مشتری
- ماژول تماس خودکار با مشتریان و ارسال پیام های صوتی تبلیغاتی و اطلاع رسانی گروهی
- ماژول دفترچه تلفن هوشمند با امکان ثبت، نمایش و شماره گیری سریع شماره مشتریان
- راه اندازی سرویس صدای مشتری و سیستم مکانیزه ثبت شکایت مشتریان
- وب سرویس امکان ارتباط با سیستم های داخلی و CRM شرکت
- ماژول نظرسنجی اتوماتیک نحوه پاسخگوئی کال سنتر پس از هر تماس با مشتری
زیر ساخت های مورد نیاز راه اندازی سیستم تلفن اینترنتی voip :
- مدت زمان راه اندازی سرویس های فوق یک هفته کاری می باشد.
- مدت زمان آموزش راهبری پیش بینی شده، 2 ساعت طی فرآیند راه اندازی می باشد.
- فهرست و هزینه زیرساخت های مورد نیاز به منظور راه اندازی سیستم تلفن مرکزی:
ردیف |
عنوان |
برآورد به ریال |
۱ |
پهنای باند اینترنت که از خط تلفن اینترنتی پشتیبانی کند اشتراک یکساله /سرعت 4 مگابیت / 700 گیگ پهنای باند |
5٬٠٠٠٬٠٠٠ |
۲ |
خط تلفن اینترنتی |
2٬٠٠٠٬٠٠٠ |
۳ |
مکالمه همزمان در صورت نیاز هر عدد |
7٠٠٬٠٠٠ |
۴ |
بسته مکالمه تلفن اینترنتی با سایر خطوط (جایگزین هزینه و قبض خطوط تلفن های ثابت خواهد شد) |
با توجه به میزان استفاده |
5 |
اختصاص یک سیستم معمولی و یا اختصاص یک ماشین مجازی برای راه اندازی ویپ سرور با مشخصات 4 گیگ رم / core cpu 2 |
با توجه به بودجه شرکت |
تعرفه تماس از خط تلفن اینترنتی با سایر خطوط به صورت زیر محاسبه میشود :
نوع تماس |
تعرفه به ریال |
هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استان |
۴۵ |
هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی |
۳۳۰ |
هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به اپراتورهای تلفن همراه |
۶۲۵ |
کلیه سرویس های زیر ساختی مربوطه به تامین کننده های تلفن اینترنتی بوده و توسط این تامین کننده ها قابل تهیه می باشد :
- شاتل
- آسیاتک
- مبین نت
- ایرانسل
- سایر تامین کنندگان اینترنت